субота, 3. мај 2008.

OPOMENA

Priče iz Usnulog grada (10)


Sahranjena je jedna devojčica. Imala je sedamnaest godina. Umrla je na pragu proleća.

U očima devojčica koje su mi saopštile smrt svoje drugarice, videla sam užas, strah i tugu - istovremeno: najsuroviji osećaj koji prati saznanje o Smrti. Videla sam opomenu Života.

U malom mestu sve se brzo sazna, glasine se šire - oduzima se, dodaje se... Istina dobija novo lice, a pamti se onoliko dugo koliko nas tema priče dotakne.

"Bila je divna devojčica", govore. "Bila je nekako odsutna. Bila je..."

Da li je važno šta je bila? Sve devojčice su divne. Sve devojčice su srećne. I treba da su srećne u spoznaji lepote prve ljubavi, punoće ženstvenosti i putenosti.

Opsednuta demonom ovog vremena, podlegla iskušenju bekstva u lažni raj, jedna devojčica se jednog martovskog jutra, u tuđoj kući, u tuđoj postelji, nije probudila.

Želela je više od sreće.


Nadica Janić

"Pazovačke novine", mart - april 2006.

6 коментара:

ROSA E OLIVIER је рекао...

"Più giù, in fondo alla Tuscolana,
oltre Cinecittà c'è un prato..."

!?...passavo per un saluto!

http://elanavev.blogspot.com/

Анониман је рекао...

Odlično. Oduševljena sam ovom ritmikom i slivom reči.

Анониман је рекао...

Drago gospodjo ovo je prosto otkrice za mene. Ja sam sasvim slucajno pronasao ovaj blog i jednostavno se odusevio vasim tekstovima, a pogotovo ovim tekstom Govor duse.

Vi ste mi ulepsali pocetak novog dana!

Nena3110 је рекао...

Kratko, a opet je toliko puno receno...
Jake reci!

emo_serpica је рекао...

Sve devojčice su divne! Trebalo bi, ali nisu sve srećne. Ova dirljiva priča govori o tome.

anima.art је рекао...

Poštovani prijatelji,

Zahvaljujem se što ste pročitali priču i napisali komentar.

Hvala na lepim rečima i poželimo da mladost i lepota nikada ne spozna smrt.